Instalacja i konfiguracja SMTP w Drupalu

SMTP na Drupalu

W tym krótkim poradniku omówimy jak skonfigurować usługę pocztową SMTP na Drupalu. Jest to sprawdzona w wielu przypadkach konfiguracja, więc z 99% pewnością możemy stwierdzić, że maile będą wysyłane przez system Drupal bez problemów.

Krok 1 – Stwórz adres email

Zaloguj się do panelu swojego hostingu (DirectAdmin, cPanel) i utwórz nowy adres, który chcesz połączyć z systemem Drupal. Zapisz w bezpiecznym miejscu adres e-mail i hasło, ponieważ przydadzą się nam w 3 kroku.

Krok 2 – Instalacja modułu

Niestety Drupal wymaga dodatkowego modułu do obsługi SMTP. Moduł ten znajdziemy w oficjalnym repozytorium http://drupal.org/project/smtp .

Pobieramy paczkę z modułem do naszej wersji Drupala.

moduł drupal smtp

Następnie w panelu administracyjnym naszej strony przechodzimy do sekcji Rozszerz -> Instalacja nowego modułu, wskazujemy pobrany moduł i instalujemy go.

instalacja modułu smtp - drupal

Po instalacji przechodzimy do sekcji Rozszerz i aktywujemy moduł SMTP Authentication Support.

Krok 3 – Konfiguracja modułu SMTP

Na widoku listy modułów, przy module SMTP klikamy Konfiguruj:

konfiguracja smtp

A następnie uzupełniamy:

  • Opcje instalacji – Włącz
  • SMTP serwer – adres serwera SMTP uzykasz od hostingodawcy
  • SMTP Port – numer portu SMTP uzykasz od hostingodawcy
  • Użyj protokołu szyfrowania – Nie
  • Nazwa użytkownika – podaj adres e-mail stworzony w pierwszym kroku.
  • Hasło – podaj hasło do powyższego konta e-mail.

uzupełnienie konfiguracji smtp

Na koniec klikamy w przycisk “Zapisz konfigurację” i zrobione! SMTP na Drupalu został skonfigurowany!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *