W tym krótkim poradniku omówimy jak skonfigurować usługę pocztową SMTP na Drupalu. Jest to sprawdzona w wielu przypadkach konfiguracja, więc z 99% pewnością możemy stwierdzić, że maile będą wysyłane przez system Drupal bez problemów.
Krok 1 – Stwórz adres email
Zaloguj się do panelu swojego hostingu (DirectAdmin, cPanel) i utwórz nowy adres, który chcesz połączyć z systemem Drupal. Zapisz w bezpiecznym miejscu adres e-mail i hasło, ponieważ przydadzą się nam w 3 kroku.
Krok 2 – Instalacja modułu
Niestety Drupal wymaga dodatkowego modułu do obsługi SMTP. Moduł ten znajdziemy w oficjalnym repozytorium http://drupal.org/project/smtp .
Pobieramy paczkę z modułem do naszej wersji Drupala.
Następnie w panelu administracyjnym naszej strony przechodzimy do sekcji Rozszerz -> Instalacja nowego modułu, wskazujemy pobrany moduł i instalujemy go.
Po instalacji przechodzimy do sekcji Rozszerz i aktywujemy moduł SMTP Authentication Support.
Krok 3 – Konfiguracja modułu SMTP
Na widoku listy modułów, przy module SMTP klikamy Konfiguruj:
A następnie uzupełniamy:
- Opcje instalacji – Włącz
- SMTP serwer – adres serwera SMTP uzykasz od hostingodawcy
- SMTP Port – numer portu SMTP uzykasz od hostingodawcy
- Użyj protokołu szyfrowania – Nie
- Nazwa użytkownika – podaj adres e-mail stworzony w pierwszym kroku.
- Hasło – podaj hasło do powyższego konta e-mail.
Na koniec klikamy w przycisk “Zapisz konfigurację” i zrobione! SMTP na Drupalu został skonfigurowany!