Pozycjonowanie Drupala wcale nie jest tak skomplikowane jak mogłoby się to wydawać ze względu na jego złożoność. Każdy admin witryny z pewnością troszczy się o SEO w swojej przeglądarce, a Drupal daje całkiem sporo możliwości pod tym kątem. Jakie to możliwości?
Jak wygląda pozycjonowanie Drupala?
Wydajność, modułowa struktura umożliwiająca różnorodnośc, ale też złożona funkcjonalność – to tylko kilka z cech Drupala. Czy sprawia to, że pozycjonowanie Drupala jest skomplikowane? Przekonaj się, że przy użyciu odpowiednich narzędzi, optymalizacja SEO Drupala nie jest taka straszna.
Pozycjonowanie Drupal: Moduły SEO
Moduły w Drupalu to ważny aspekt, gdy zamierzasz ulepszyć swoje witryny w wyszukiwarkach. Dostępnych rozszerzeń jest mnóstwo, poniżej wybraliśmy cztery, które według nas to prawdziwy gamechanger.
Metatag
Mówiąc najprościej: rozszerzenie umożliwia tworzenie meta tagów i opisów, czyli pozwala na dodawanie niestandardowego tytułu przeglądarki, słów kluczowych używanych do wyszukiwania w witrynie niepojawiających się w treści.
Search 404
Żaden z administratorów strony nie chce na swojej stronie odstraszaczy użytkowników, jakim są błędy 404. Po wpisaniu adresu strony z błędem 404, moduł na podstawie automatycznego wyszukania słów kluczowych, znajdzie najbardziej odpowiednią stronę, dzięki czemu użytkownik nie trafi na witrynę z błędem.
SEO Checklist
Rozszerzenie SEO Checklist nie podejmuje żadnych działań w stosunku do twojej witryny, ale informuje o zadaniach, które należałoby wykona, aby poprawić SEO. Jest to możliwe dzięki raportowi, który podpowiada czego można się podjąć, a każdy wykonany task zostaje odhaczony.
Link Checker
Moduł Link Checker skanuje stronę i informuje o tym, czy nie znajdują się na niej uszkodzone linki, które sprawią, że twoja pozycja w wynikach wyszukiwania spadnie. Uszkodzone linki pokazywane są następnie w raportach.
Pozycjonowanie Drupal: Optymalizacja treści pod słowa kluczowe
Optymalizacja Drupala pod wyszukiwarki to jego zdecydowana zaleta, a dobranie odpowiednich słów kluczowych to ważny element strategii marketingowej. Używaj słów kluczowych w adresach URL, metatagach, nagłówkach i wewnętrznych linkach. Pamiętaj, że istnieje wiele narzędzi jak Google Keyword Planner czy też Ubersuggest, które mogą przyspieszyć proces opracowywania słów kluczowych.
Pozycjonowanie Drupal: Optymalizacja techniczna
Przyjazne adresy URL
Wyszukiwarki działają na słowach kluczowych, które znajdują się w adresach URL, zatem dla witryny są one bardzo ważne. Nie tylko wyszukiwarki wolą łatwiejsze adresy URL – użytkownicy rownież. W Drupalu takich zmian możesz dokonać ręcznie, a jeśli nie masz na to czasu, zainstaluj moduł Pathauto, który zrobi to za Ciebie.
Meta tagi
Jak już wspominaliśmy wyżej, ustawienia metatagów to jedna z podstawowych czynności każdej osoby, która zajmuje się SEO. Ich znaczenie w ostatnich latach spadło, jednak warto mieć je przygotowane – za pomocą modułów lub według schematów.
Responsywność strony
Projektowanie stron responsywnych to obowiązkowy element każdej strony internetowej. Drupal został stworzony z wbudowanymi responsywnymi funkcjami projektowymi, co ułatwi designerom ustalenie właściwej ścieżki. Tu również można wspomóc się modułami takimi jak Breakpoint czy Responsive Image.
Szybkość strony
Szybkość ładowania strony zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych daje dużą przewagę i pozytywnie wpływa na rankingi. Drupal wykorzystuje wydajną technologię buforowania, jednak warto poświęcić chwilę czasu na optymalizację np. dodanie Advanced CSS/JS Aggregation lub Shadow. Pamiętaj też o wyłączeniu niepotrzebnych modułów i optymalizacji obrazów.
Mapa strony XML
Prawidłowa mapa XML dla witryny to łatwy sposób na lepsze indeksowanie przez wyszukiwarki. Wygenerowanie takiej mapy możliwe jest przez XML Sitemap – darmowy moduł, który może dzielić mapy na kategorię i wskazywać najważniejsze podstrony witryny.
Drupal to przyjazny dla SEO system o czym możesz przeczytać na Smartbuzz. Zapewnia wiele modułów i daje możliwość kontrolowania wszystkich swoich elementów, dzięki zainstalowanym już narzędziom do automatyzacji SEO. Powyższe funkcjonalności to oczywiście tylko kilka wskazówek, dostępnych rozwiązań jest więcej, dlatego warto próbować – proces nie należy do złożonych.
To jest jedna z największych zalet Drupala. Masa rozszerzeń dostępnych za darmo!
No i niezbędna jest znajomość kilkuset czynników rankingowych algorytmu Google!